Algemene voorwaarden

 

    1. Algemeen
      Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen de diëtist en zijn/haar opdrachtgever inzake behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen.
      Onder opdrachtgever wordt verstaan alle patiënten, cliënten of andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de dienst van de diëtist inroepen.
    2. Verhindering
      Indien de cliënt verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient hij/zij de diëtist hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.
      Afspraken die niet minimaal 24 uur van tevoren zijn afgezegd worden in rekening gebracht. Voor ziekte wordt geen uitzondering gemaakt.
      Afzegging dient telefonisch, eventueel ingesproken op de voicemail, of via de e-mail te worden gedaan.
    3. Tarieven en vergoeding
      Diëtetiek is in principe opgenomen in de basisverzekering, voor 3 uren per kalenderjaar. Zoet Diëtist factureert aan de cliënt, welke zelf verantwoordelijk is om de factuur in te dienen bij de zorgverzekeraar. Zoet Diëtist kan niet garanderen dat de volledige behandeling door de zorgverzekeraar wordt vergoed en draait dan ook niet op voor deze kosten indien dit niet het geval is. In sommige gevallen zijn bovenop de 3 uren in de basisverzekering extra uren diëtetiek opgenomen in een aanvullende polis. De cliënt is er zelf voor verantwoordelijk mogelijke vergoedingen te controleren bij zijn/haar zorgverzekeraar.
      Zoet Diëtist hanteert tarieven voor diëtetiek zoals vermeld op de website. Voor de meest actuele tarieven kunt u kijken op de pagina Tarieven.
    4. Beëindigen behandeling
      De cliënt kan te allen tijde de overeenkomst beëindigen, mits de diëtist 48 uur voor een gemaakte afspraak hiervan schriftelijk op de hoogte is gesteld.
      De diëtist kan de overeenkomst beëindigen indien de advisering naar verwachting van diëtist niet tot de gewenste resultaten leidt. De diëtist stelt de cliënt tijdig op de hoogte wanneer de diëtist een dergelijke situatie voorziet.
    5. Betaling en declaraties
      In vervolg op het genoemde in artikel 3, zal de diëtist de kosten declareren bij de cliënt. De cliënt is zelf betaling verschuldigd aan de diëtist en is zelf verantwoordelijk deze kosten bij zijn/haar zorgverzekeraar te declareren.
    6. Uitblijven van betaling
      Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, is de cliënt in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang de cliënt in gebreke blijft aan zijn/haar financiële verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij de opdrachtgever. Onder deze kosten worden uitdrukkelijk mede verstaan de kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten.
    7. Incasso
      De diëtist is in het hierboven onder artikel 4 en 5 vermelde geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daar mee te belasten.
      In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een 2e betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met € 5,00 administratiekosten, bij een 3e betalingsherinnering met € 10,00.
    8. Verschuldigdheid
      Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen zijn, ter zake de juistheid van hetgeen de cliënt verschuldigd is, de administratieve gegevens van de diëtist bindend.
    9. Aansprakelijkheid
      Het advies van de diëtist is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De diëtist sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door de cliënt van door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de diëtist.
    10. Klachten
      Zoet Diëtist doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren.
      Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken met de diëtist zelf of op een andere manier contact op te nemen met Zoet Diëtist.
      Alleen wanneer dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website: www.klachtenloketparamedici.nl
      Het klachtenloket is ook telefonisch bereikbaar via 030 23 18 225 (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Dinsdag t/m donderdag ook ‘s middags bereikbaar van 13.00 tot 15.30 uur)
      Of per mail: info@klachtenloketparamedici.nl
    11. Contactgegevens
      Zoet Diëtist
      Lepelaarstraat 1, 3582 SK Utrecht
      06 30 68 94 89
      zoetdietist.nl
      zoetdietist@outlook.com