Algemene voorwaarden
- Algemeen
Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen de diëtist en zijn/haar opdrachtgever inzake behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen.
Onder opdrachtgever wordt verstaan alle patiënten, cliënten of andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de dienst van de diëtist inroepen. - Verhindering
Indien de cliënt verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient hij/zij de diëtist hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Afspraken die niet minimaal 48 uur van tevoren zijn afgezegd en no-shows worden volledig in rekening gebracht. Voor ziekte wordt geen uitzondering gemaakt. Afzegging dient telefonisch, eventueel ingesproken op de voicemail, via de e-mail of via WhatsApp te worden gedaan. Bij het verzetten van een afspraak <48 uur voorafgaand aan de afspraak wordt €20,50 administratiekosten in rekening gebracht aan de cliënt. Bij verzetten <24 uur voorafgaand aan de afspraak wordt het volledige consult in rekening gebracht aan de cliënt. - Tarieven en vergoeding
Diëtetiek is in principe opgenomen in de basisverzekering, voor 3 uren per kalenderjaar. Zoet Diëtist factureert direct aan de verzekeraar, tenzij de cliënt wenst de factuur zelf te voldoen. Zoet Diëtist kan niet garanderen dat de volledige behandeling door de zorgverzekeraar wordt vergoed en draait dan ook niet op voor de kosten indien dit niet het geval is. In sommige gevallen zijn bovenop de 3 uren in de basisverzekering extra uren diëtetiek opgenomen in een aanvullende polis. De cliënt is er zelf voor verantwoordelijk mogelijke vergoedingen te controleren bij zijn/haar zorgverzekeraar. De cliënt is zelf verantwoordelijk bij te houden hoeveel vergoeding er nog open staat bij de verzekeraar.
Zoet Diëtist hanteert tarieven voor diëtetiek zoals vermeld op de website. Voor de meest actuele tarieven kunt u kijken op de pagina Tarieven. - Beëindigen behandeling
De cliënt kan te allen tijde de overeenkomst beëindigen, mits de diëtist 48 uur voor een gemaakte afspraak hiervan schriftelijk op de hoogte is gesteld.
De diëtist kan de overeenkomst beëindigen indien de advisering naar verwachting van diëtist niet tot de gewenste resultaten leidt. De diëtist stelt de cliënt tijdig op de hoogte wanneer de diëtist een dergelijke situatie voorziet. - Betaling en declaraties
In vervolg op het genoemde in artikel 3, zal de diëtist de kosten declareren bij de verzekering. Indien de cliënt zelf zorg wil dragen voor de betaling, stuurt Zoet Diëtist de factuur direct naar de cliënt. De cliënt is dan verantwoordelijk voor het voldoen van het bedrag van de behandeling. - Uitblijven van betaling
Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, is de cliënt in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang de cliënt in gebreke blijft aan zijn/haar financiële verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij de opdrachtgever. Onder deze kosten worden uitdrukkelijk mede verstaan de kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten. - Incasso
De diëtist is in het hierboven onder artikel 4 en 5 vermelde geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daar mee te belasten.
In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een 2e betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met € 5,00 administratiekosten, bij een 3e betalingsherinnering met € 10,00. - Verschuldigdheid
Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen zijn, ter zake de juistheid van hetgeen de cliënt verschuldigd is, de administratieve gegevens van de diëtist bindend. - Aansprakelijkheid
Het advies van de diëtist is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De diëtist sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door de cliënt van door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de diëtist.
Zoet Diëtist spant zich in om de voedingsadviezen zo zorgvuldig en nauwkeurig mogelijk te berekenen, rekening houdend met de door de cliënt verstrekte informatie. Hoewel de hoeveelheden en samenstellingen in de voedingsadviezen zorgvuldig worden bepaald, kunnen deze niet worden gegarandeerd als absoluut exact of geschikt bij alle omstandigheden. De diëtist kan derhalve niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in de verstrekte adviezen, noch voor eventuele gevolgen die voortvloeien uit het niet (volledig) naleven van de adviezen door de cliënt. Het is de verantwoordelijkheid van de cliënt om eventuele wijzigingen in gezondheid, dieet, of levensstijl tijdig te melden aan de diëtist, zodat de adviezen indien nodig kunnen worden aangepast. Eventuele claims met betrekking tot de juistheid van het voedingsadvies dienen met inachtneming van het voorgaande te worden beoordeeld. - Klachten
Zoet Diëtist doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren.
Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken met de diëtist zelf of op een andere manier contact op te nemen met Zoet Diëtist.
Alleen wanneer dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website: www.klachtenloketparamedici.nl
Het klachtenloket is ook telefonisch bereikbaar via 030 23 18 225 (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Dinsdag t/m donderdag ook ‘s middags bereikbaar van 13.00 tot 15.30 uur)
Of per mail: info@klachtenloketparamedici.nl - Contactgegevens
Zoet Diëtist
Lepelaarstraat 1, 3582 SK Utrecht
06 30 68 94 89
zoetdietist@outlook.com
zoetdietist.nl